9002000545 |
STEAM tools i situacions d'aprenentatge - STEAMcat |
2022-2023 |
Curs semipresencial. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
2/2/2023 - 15/5/2023 (30 hores) de 17:00h a 19:00h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
Semipresencial |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
4 Sessions síncrones virtuals (2/2; 2/3; 23/3; 27/4) + 1 s.presencial (a triar data) |
| |
Tipus activitat |
STOL STEAM tools i situacions d'aprenentatge - STEAMcat
|
| |
Inscripció |
15/11/2022 - 02/02/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació introductòria del marc STEAM: metodologies, perspectives i tecnologies a partir de la programació de situacions d'aprenentatge i de l'avaluació formadora (entre iguals i feedback del docent).
Parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.
El format de la formació és híbrid:
- 4 Sessions síncrones: dinàmiques de participació i construcció de coneixement
- Sessions asíncrones: Participació en fòrums, desenvolupament de tasques, avaluació formadora i aplicació de millores
- 1 Sessió presencial: Taller pràctic a triar el primer dia de curs (àmbit tot Catalunya)
|
| |
Objectius |
Conèixer el marc pedagògic STEAM
Conèixer metodologies, tecnologies i perspectives adients per a les STEAM.
Crear situacions d'aprenentatge STEAM a partir de l'avaluació formadora.
|
| |
Continguts |
- Marc pedagògic STEAMcat
- Metodologies, tecnologies i perspectives adients
Perspectives: ART STE[A]M, Tinkering, Controvèrsies Sòcio-Científiques, Ciència ciutadana, Justícia Global, Equitat de Gènere i Sòcio-Econòmica
Metodologies: Procés Tecnològic, Indagació, Resolució de Problemes, Aprenentatge Basat en Projectes Racons STEAM, Design Thinking, Gamificació, Pensament Computacional, Treball cooperatiu
Tecnologies: Impressió 3D, Robots, Apps, Sensors, Dades remotes
|
| |
Observacions |
4 Sessions síncrones virtuals (2/2; 2/3; 23/3; 27/4)
1 Taller pràctic presencial(a triar lloc i data el primer dia de curs)
|
| |
Avaluació |
- Assistència a les sessions síncrones
- Elaboració de les tasques acordades
- Participació en el fòrum
- Participació en el taller presencial (mínim un)
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència al 80% de les sessions virtuals síncrones
- Assistència presencial a un taller
- L'avaluació positiva de les tasques encomanades
- Creació i millora d'una situació d'aprenentatge a partir de l'avaluació (taller de coavaluació i feedback de la persona formadora)
|
| |
Persones destinatàries |
Docents de les etapes infantil-primària-secundària
(amb preferència dels centres STEAMcat)
|
| |
E-mail |
programasteam@xtec.cat
|
| |
|
|